Az előfizetéses rendszer azt jelenti, hogy a felhasználó megvásárolja az előfizetést, ezért cserébe minden hónapban megkapja az adott terméket vagy szolgáltatást. A rendszer minden hónapban levonja a szolgáltatás díját a felhasználó bankkártyájáról, ez pedig a cégnek egy kiszámítható bevételt jelent.
Mit értünk előfizetési modell alatt?
Az előfizetési modell lényege, hogy rendszeres díj ellenében termékeket, szolgáltatásokat, vagy hasznos tartalmakat értékesítenek az ügyfeleknek, mindezt havi, negyedéves vagy éves gyakorisággal. Napjainkban mindenféle digitális és fizikai termékre alkalmazzák ezt a modellt, ugyanis a vállalkozások számára ez az ismétlődő bevétel segít stabilizálni a céget. Mindemellett igen kényelmes a felhasználók számára!
A hosszú távú ügyfélhűség a cél
A vállalkozások marketingstratégiájában gyakran beszélnek az ügyfélhűség eléréséről, és hosszútávú fenntartásáról. Egy már meglévő elégedett ügyfelet sokkal könnyebb megtartani, mint egy újat szerezni. Az előfizetéses modell egy üzleti stratégia, amelynek alapvető célja a hosszú távú ügyfélelégedettség és hűség megteremtése, mindezek eredménye a kiszámítható, ismétlődő, stabil bevétel. Ez a típusú modell könnyen igazítható B2B és B2C vállalkozásokhoz. A felhasználóknak lehetőségük van az előfizetést lemondani vagy megújítani, ezáltal nagy mértékben hasonlít a szerződéses kapcsolatra.
A növekvő vállalatok is sikeresen használnak előfizetéses rendszert
Miért éri meg előfizetéses rendszert üzemeltetni egy KKV-nak?
- Kényelmes, könnyen fenntartható
- Szorosabb kapcsolat épül ugyanazzal az ügyféllel
- Kiszámítható a heti/havi/negyedéves/éves költség
- Az előfizető rendszeresen és erőfeszítés nélkül juthat a termékhez/szolgáltatáshoz
- Új termékeket ismerhet meg a felhasználó
- Személyre szabott, az előfizetési csomag függvényében más-más tartalomhoz férhet hozzá a felhasználó
- Garantált a magas felhasználói élmény
- Könnyebb hozzáférést biztosít a tartalmakhoz
Tartalom: A streaming szolgáltatások révén kifejezetten népszerű előfizetési fajta. Az ügyfél ebben az esetben havi díjat fizet egy online tartalomért cserébe, amely fizikai tartalmat is jelenthet, például ide tartozik a magazin-előfizetés is.
Termék: Ezzel a csomaggal lehetővé tesszük, hogy az ügyfél otthon kapja meg a terméket. Ide soroljuk a fogyasztható termékeket, ilyenek az élelmiszerek.
Digitális termék: Nagyon gyakori a B2B és B2C szolgáltatásokban, ezen belül a fájlok tárolásában, a SEO (Search Engine Optimization, Keresőoptimalizálás) és SEM (Search Engine Marketing, Keresőmotor-marketing) eszközökben.
Szolgáltatás: Ez a típusú előfizetés arra szolgál, hogy egy rendszeres havi összegért az ügyfél szolgáltatást kap, ilyen lehet például egy weboldal karbantartása.
Léteznek komplex előfizetési modellek is
A „doboz” modell
A doboz típusú előfizetéses modell közkedvelt, hiszen az ügyfél havonta kap egy összeállított dobozt, változatos termékekkel. A legtöbb esetben a vállalkozások hagyják, hogy az ügyfél válogassa össze a doboz tartalmát. Azonban vannak, akik a meglepetés erejét használva, belecsempésznek újdonságokat is a csomagba. Érdemes használni, hiszen kiváló eszköz arra, hogy megismerje az ügyfélkör az összes termékünket.
Streaming szolgáltatás
A streaming szolgáltatás arra szolgál, hogy a felhasználó havidíj ellenében hozzáférést kap valamilyen szolgáltatáshoz. Ide tartoznak a filmek, zene és egyéb hozzáférések. Nagy előnye, hogy a felhasználók korlátlanul hozzáférhetnek a tartalmakhoz.
SaaS (Software as a Service, Szolgáltatott szoftver) előfizetés
Ezek az előfizetéses csomagok a legelterjedtebbek a piacon. Fontos megemlítenünk, hogy a Microsoft 365, a Google Workspace, az Adobe, Slack vagy Canva is rendelkezik SaaS-előfizetési modellel. Működése egyszerű, havi díjat kell fizetni, és hozzáférhetünk a szoftverükhöz. A szoftvercégeknek ideális, ugyanis gyakran fejlesztik a rendszereiket, és az előfizetéses rendszert alkalmazva módosítás esetén is garantálják az ügyfélélményt.
Összegzés
Az előfizetéses rendszerek alapelve, hogy a törzsvásárlói réteg kulcsfontosságú egy vállalkozás életében. Ezek a kapcsolatok mindkét félnek kényelmesek, hiszen már ismerik egymás igényeit. Lényegében könnyebb a közös együttműködés, mint egy új partnerrel. Mindenkinek előnyös ez a fajta partnerség, ugyanis az ügyfél rendszeresen megkapja azt a minőséget, amihez hozzászokott, a cég/vállalkozás pedig könnyebben tud kalkulálni a rendszeres, fix bevétellel. Szinte minden termékhez és szolgáltatáshoz hozzárendelhetünk egy előfizetéses modellt, amely a felhasználói élményt hosszútávon garantálja. A legnagyobb előnye az előfizetéses csomagoknak, hogy rendszeres ellátást biztosítanak az ügyfelek számára. Ha szeretne egy megbízható partnerrel rendszeresen együttműködni, itt az idő, hogy kihasználja az előfizetéses rendszerek előnyeit!